Diagrama de temas
-
-
English as a foreign language aims to satisfy the increasing demand to communicate in English to obtain better educational or job opportunities and more meaningful interaction with other cultures. The Ecuadorian society requires future professionals with English communicative competences under international standards according to the Common European Framework of Reference.
-
Objective: To contribute to harmonious coexistence under principles and values, during the current academic period, in accordance with the Academic Regulations and the Institutional Code of Ethics .
-
Apertura: domingo, 6 de abril de 2025, 04:50Cierre: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:00
1. Ingresar al siguiente en el sistema SICOA:
2. Proceder a revisar el documento correspondiente al sílabo de la asignatura, ACUERDOS Y COMPROMISOS
3. Marcar SI.
4. Subir una captura de su respuesta en esta sección.
-
Apertura: domingo, 6 de abril de 2025, 04:50Cierre: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:00
Record a (1 minute) video to talk about yourself.
Introduce yourself to the rest of the class.
-
Apertura: jueves, 10 de abril de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:00
Upload the evidence of the presentation.
-
Vencimiento: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:50
SPEAKING QUESTION:
What are some examples of impolite behavior in class?
(IN CLASS)
-
Apertura: miércoles, 16 de abril de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:00
Upload the evidence of the class activity.
-
Apertura: lunes, 21 de abril de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 30 de abril de 2025, 23:00
Instructions:
1. Take the following Quiz
https://www.liveworksheets.com/w/en/english-second-language-esl/1815746
2. Upload your score in this section, in a Pdf format, as evidence.
TAG QUESTIONS
-
Apertura: miércoles, 23 de abril de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 23 de abril de 2025, 23:00
Upload the activity we did in class.
-
Apertura: jueves, 24 de abril de 2025, 00:00Cierre: jueves, 24 de abril de 2025, 23:00
Upload your evidence here.
-
Apertura: sábado, 26 de abril de 2025, 00:00Cierre: sábado, 26 de abril de 2025, 10:00
Upload your evidence here,
-
Apertura: sábado, 3 de mayo de 2025, 00:00Cierre: sábado, 3 de mayo de 2025, 09:00
Upload the class LOG in PDF format
-
Apertura: domingo, 4 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 21 de mayo de 2025, 23:00
-
-
-
Apertura: domingo, 4 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 4 de junio de 2025, 23:00
-
Apertura: miércoles, 7 de mayo de 2025, 00:00Cierre: jueves, 8 de mayo de 2025, 23:00
Upload the evidence, here.
-
Vencimiento: sábado, 10 de mayo de 2025, 23:30
Instructions:
1. Make the writing outline: Similarities and Differences.
2. Write 200 words in a paragraph comparing two treatments.
-
Apertura: sábado, 10 de mayo de 2025, 00:00Cierre: sábado, 10 de mayo de 2025, 10:30
Evidencia de la clase en línea.
-
Apertura: miércoles, 14 de mayo de 2025, 00:00Cierre: jueves, 15 de mayo de 2025, 23:00
Treatments.
-
Vencimiento: sábado, 17 de mayo de 2025, 08:00
-
Apertura: sábado, 17 de mayo de 2025, 00:00Cierre: sábado, 17 de mayo de 2025, 09:15
-
Apertura: lunes, 19 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 21 de mayo de 2025, 23:00
-
Apertura: miércoles, 21 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 21 de mayo de 2025, 23:00
Upload the activity in PDF format,
-
-
-
Apertura: miércoles, 21 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 21 de mayo de 2025, 23:00
GROUP ACTIVITY.
-
Apertura: sábado, 24 de mayo de 2025, 00:00Cierre: sábado, 24 de mayo de 2025, 09:00
Upload your vocabulary here.
-
Vencimiento: miércoles, 28 de mayo de 2025, 23:00
-
Apertura: miércoles, 28 de mayo de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 28 de mayo de 2025, 09:30
IN A PDF , UPLOAD THE CLASS LOG.
-
Apertura: jueves, 29 de mayo de 2025, 00:00Cierre: jueves, 29 de mayo de 2025, 10:00
UPLOAD THE CLASS LOG HERE.
-
Vencimiento: sábado, 31 de mayo de 2025, 23:00
INSTRUCTIONS:
1. Summarizing a video in 30 seconds. (PLEASE CHECK YOUR PRONUNCIATION)
2. Take the following quiz.
-
-
-
Vencimiento: sábado, 7 de junio de 2025, 23:40
https://english-zone.com/members/grammar/noun-clz2.html
Use the expressions and write Noun clauses with THAT.
-
Apertura: martes, 10 de junio de 2025, 00:00Cierre: lunes, 23 de junio de 2025, 23:00
Instructions:
1. Click on this link.
https://forms.office.com/r/uAwKezcDhc
2. Do the activity.
3. When your teacher has published all the students results, upload your score in this section.
-
Apertura: martes, 10 de junio de 2025, 00:00Cierre: domingo, 22 de junio de 2025, 23:00
Instructions:
Watch the following video:
2. Summarize the content of the video in one minute recording file.
Assessment criteria: organization of ideas, pronunciation, use of language,
You can use an online recorder like this: https://vocaroo.com/
3. Upload the audio in this section
-
Apertura: miércoles, 11 de junio de 2025, 00:00Cierre: domingo, 15 de junio de 2025, 23:50
-
Apertura: jueves, 12 de junio de 2025, 00:00Cierre: domingo, 15 de junio de 2025, 23:00
Upload your poster here.
-
Apertura: sábado, 14 de junio de 2025, 00:00Cierre: sábado, 14 de junio de 2025, 11:00
UPLOAD YOUR CLASS LO HERE.
-
Apertura: sábado, 14 de junio de 2025, 00:00Cierre: sábado, 14 de junio de 2025, 23:00
INSTRUCTIONS:
1. Record 1 minute video (AUDIO AND VIDEO)
(The BENEFITS OF READING FOR THE BRAIN).
Assessment criteria: pronunciation, organization of ideas, fluency.
-
-
-
Apertura: viernes, 20 de junio de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 25 de junio de 2025, 23:00
Instructions:
1. In groups of 4 students, choose one of the following topics:
- Earthquakes: Causes, Effects, and Safety Tips
- Preparing an emergency kit for natural disasters.
2. Make slides and prepare a presentation for the next class (25/06/2025)
3. Upload the slides here.
4. Group presentation length: 3 minutes per group.
Assessment criteria: group organization, fluency, pronunciation, use of language, creativity.
IMPORTANT: Do not read the slides, include a vocabulary game, make the class participate.
-
Apertura: domingo, 4 de mayo de 2025, 00:00Cierre: domingo, 13 de julio de 2025, 23:00
-
Apertura: lunes, 16 de junio de 2025, 00:00Cierre: lunes, 14 de julio de 2025, 23:00
Assessment criteria: dress code, team organization, use of visuals or handicrafts, punctuality, order, creativity, use of English, pronunciation and performance.
-
Vencimiento: viernes, 20 de junio de 2025, 23:00
Write 10 sentences with the new vocabulary.
-
Apertura: jueves, 19 de junio de 2025, 00:00Cierre: domingo, 22 de junio de 2025, 23:00
Upload your slides here.
-
Apertura: sábado, 28 de junio de 2025, 00:00Cierre: sábado, 28 de junio de 2025, 23:00
-
Apertura: sábado, 28 de junio de 2025, 00:00Cierre: sábado, 28 de junio de 2025, 23:00
-
Apertura: miércoles, 2 de julio de 2025, 00:00Cierre: miércoles, 2 de julio de 2025, 23:00
Upload the activity here.
-
Apertura: jueves, 3 de julio de 2025, 00:00Cierre: domingo, 6 de julio de 2025, 23:00
Upload your workbook in Pdf format, here.
-
Apertura: sábado, 5 de julio de 2025, 00:00Cierre: sábado, 5 de julio de 2025, 23:00
-